Interesse? Informatie over de inschrijvingen.

Je wil je inschrijven in onze scoutsgroep?

Dan volgt hier wat meer info!

Je kan scout of gids worden vanaf het schooljaar dat je in het eerste leerjaar zit.
Vanaf september stromen de nieuwe kapoenen toe in alle groepen. Een kind kan aansluiten bij de kapoenen kan als hij of zij 6 jaar wordt vóór 1 januari van het lopende werkjaar én in het eerste leerjaar zit.

Naargelang de leeftijd en geslacht kom je in de juiste "tak" of leeftijdsgroep terecht.
(ter info geven wij ook het schooljaar van een 'normale' schoolcarrière mee)

• Kapoenen: Gemengde tak van 6 tot 8 jaar (1ste en 2de leerjaar)
  • Kabouters: Meisjes van 8 tot 11 jaar (3de, 4de en 5de leerjaar)
  • Welpen: Jongens van 8 tot 11 jaar (3de, 4de en 5de leerjaar)
  • Jonggidsen: Meisjes van 11 tot 14 jaar (6de leerjaar en 1ste en 2de middelbaar)
  • Jongverkenners: Jongens van 11 tot 14 jaar (6de leerjaar en 1ste en 2de middelbaar)
  • Gidsen: Jongedames van 14 tot 17 jaar (3de, 4de en 5de middelbaar)
  • Verkenners: Jongeheren van 14 tot 17 jaar (3de, 4de en 5de middelbaar)
  • Jins: Gemengde groep van 17-18 jaar (Voorbereidingsjaar leiding)

Inschrijven in onze scoutsgroep kan je op verschillende manieren:

• Je surft naar ons online inschrijvingsformulier en je vult dit in.
  • Op de overgang (onze jaarlijkse startdag) - in het begin van ieder scoutsjaar (september) - aan de infostand.
    (Dit jaar gaat de overgang door op zaterdag 17 september 2022)

Eerst eens proberen?

Je mag 2 vergaderingen proberen vooraleer je je definitief moet inschrijven en betalen.
Wil je dus eerst eens komen beleven wat scouts nu echt is, contacteer dan eerst even onze groepsleiding of klamp één van hen eens aan voor, tijdens of na een vergadering!

Lidgeld

Het inschrijvingsgeld bedraagt dit jaar €45 per lid, hiervan gaat €37 euro integraal naar de verzekering van uw kind. De overige €8 wordt gebruikt voor de werking van onze scouts.
Ouders die het financieel moeilijk hebben, maar hun kinderen toch ten volle willen laten meegenieten van heel het scoutsgebeuren kunnen contact opnemen met de groepsleiding. Scouts en Gidsen Vlaanderen voorziet voor deze mensen een oplossing.

Na bevestiging van de inschrijving stuurt onze groepsleiding u een mail met daarin de instructies om het lidgeld te betalen.
Van het moment dat het lidgeld werd overgemaakt op onze rekening is uw zoon/dochter officieel ingeschreven en verzekerd!
Gelieve het geld wel steeds over te schrijven op onze rekening en NIET cash te betalen in het lokaal na een vergadering of tijdens de overgang!

Voor meer inlichtingen en eventuele vragen in verband met de inschrijvingen kan u ons steeds bereiken via het contactformulier (Inschrijvingen / Lid worden), op de overgang (infostand) of de meeste zondagen van 9u00 tot 12u00 in het lokaal.